Ułatwienia dostępu

Odkrywamy moc marki NGO na nowo!

Co oferujemy organizacjom pozarządowym?

Wielkopolskie Laboratorium Komunikacji i Promocji to projekt skierowany do liderów organizacji pozarządowych (NGO) z całej Wielkopolski i przewiduje kompleksowe ich wsparcie w ramach dwóch edycji tej inicjatywy, które zaplanowano na przełom 2024/2025 roku oraz 2025/2026 roku. WLKP skupia się na rozwijaniu umiejętności w zakresie efektywnej komunikacji oraz promocji, a także na promowaniu zrzeszania się organizacji, sieciowaniu NGO oraz wzajemnej wymianie doświadczeń i wiedzy. Projekt ma na celu wsparcie organizacji pozarządowych w skuteczniejszej komunikacji z otoczeniem, co pozytywnie wpłynie na ich markę, prestiż i możliwości pozyskiwania partnerów oraz darczyńców. Wśród tematów spotkań nie zabraknie tych związanych ze „starymi” mediami, kontaktem z dziennikarzami prasowymi czy radiowymi, ale także wątków zupełnie współczesnych, jak chociażby zarządzania mediami społecznościowymi (Facebook, Instagram, TikTok itd.) – również z wykorzystaniem coraz szerzej dostępnej sztucznej inteligencji.

Głównym celem jest przede wszystkim wzmocnienie kompetencji w zakresie komunikacji i promocji działań społecznych, zgodnie z najnowszymi trendami oraz technologiami, takimi jak chociażby wspomniana AI, której wykorzystanie znacznie zyskuje na popularności i mocno ułatwia pracę. W ramach projektu zrealizujemy dwie konferencje oraz serie szkoleń i warsztatów, omawiających najważniejsze kwestie dotyczące szeroko pojętych mediów i promocji. Ponadto część uczestników będzie miała możliwość zdobycia płatnych staży dla swoich organizacji, dzięki którym będą one mogły jeszcze bardziej profesjonalnie podejść do promowania swoich działań. Projekt zakłada również opracowanie modelu i standardów działań promocyjno-komunikacyjnych, które będą mogły być wykorzystywane przez NGO nie tylko w naszym regionie, ale i w całej Polsce.

Wielkopolskie Laboratorium Komunikacji i Promocji

Podstawowym elementem projektu jest cykl szkoleń, które będą odbywać się średnio raz w miesiącu, a dotyczyć będą m. in. tworzenia tekstów atrakcyjnych pisanych, prowadzenia mediów społecznościowych czy występowania przed kamerą.

Plany i strategie rozwojowe dla NGO

Uczestnicy będą mogli, na bazie szkoleń i warsztatów, wraz z prowadzącymi opracować indywidualne plany rozwojowe dedykowane dla ich własnej organizacji!

Model działań promocyjnych i komunikacyjnych

Obok spotkań z przedstawicielami organizacji pozarzadowych, powołaliśmy grupę ekspertów, która opracowuje bezpłatny poradnik dla NGO, aby jeszcze lepiej pomóc w promocji ich działań!

Płatne staże

Nasz projekt to nie tylko szkolenia i warsztaty! Organizacjom, które przygotują najciekawsze plany rozwojowe, oferujemy sfinansowanie płatnych staży w zakresie komunikacji i promocji!

Konferencje nt. promocji działań NGO

Każda z edycji szkoleń kończyć się będzie konferencją, podczas której będzie można dyskutować w ramach przygotowanych panelów o tym, co na linii NGO-media najważniejsze!

Płatne staże

Wśród uczestników każdej edycji WLKP, którzy opracują najciekawsze plany rozwojowe w zakresie komunikacji i promocji, zostanie wybranych po 5 organizacji, które otrzymają możliwość zorganizowania dwumiesięcznego stażu na stanowisku ds. promocji i komunikacji. Staż będzie realizowany po zakończeniu danej edycji, co da możliwość na wdrożenie dobrych praktyk zdobytych podczas szkoleń. Organizacje będą mogły zatrudnić stażystę, który skoncentruje się na zadaniach promocyjnych i komunikacyjnych. Sfinansujemy Wam staż, zapewniając dodatkowy impuls do rozwoju!

%
Aktualny poziom opracowania modelu

Opracowanie modelu i standardów działań promocyjno-komunikacyjnych w NGO

W ramach projektu tworzymy także innowacyjny model działań promocyjno-komunikacyjnych, który ma zmodyfikować sposób, w jaki organizacje pozarządowe w całej Polsce komunikują się i promują swoje działania.

Efektem prac grupy naszych specjalistów będzie poradnik, który bezpłatnie udostępnimy w wersji elektronicznej, aby każda organizacja mogła z niego skorzystać.

Dzięki opracowanym na nowo standardom będziecie mieć możliwość dotrzeć do większej liczby odbiorców, partnerów, darczyńców i sponsorów, a przy tym nauczycie się, jak maksymalizować swoje działania promocyjno-komunikacyjne nawet przy ograniczonych zasobach.

Odkryj, jak skuteczna komunikacja i promocja mogą odmienić Twoją organizację!

Terminy i miejsca najbliższych zjazdów

Wszystkie terminy są aktualnie w trakcie doprecyzowywania z uczestnikami i prowadzącymi – więcej informacji już wkrótce!

Spotkanie nr 1

09 styczeń 2024
Spotkanie nr 2

09 styczeń 2024
09 styczeń 2024
Spotkanie nr 3

09 styczeń 2024
09 styczeń 2024
Spotkanie nr 4

09 styczeń 2024
09 styczeń 2024
Spotkanie nr 5

09 styczeń 2024